вторник, 31 март 2009 г.

Добро ... лошо ... има ли разлика?

Седя си в леглото и си мисля. Всички много говорим, задаваме адски много въпроси, а така и не намираме отговорите. Примиряваме се със случващото ни се и потъваме като подводници под тежестта на грижите. Нека задам и аз няколко въпроса, чиито отговори се надявам да намеря скоро.

"Защо не е както във книгите, нали във тях се крие успеха?" Да, кога сте чели книга с кофти край? В коя книга злото побеждава доброто? Всекидневно злото надделява ... и кой или какво определя кое е добро и кое лошо? Как да разбера кой човек е лош и кой добър? Всеки преди да стане добър има минимум една лоша постъпка в миналото си. Как да ги разграничавам по дяволите??

Въпрос, водещ до други въпроси. Нито един намерен отговор.

"Защо няма утеха?" Мда, този въпрос ме тормози от 12годишна. Не съм чак такъв оптимист че да витая постоянно в облаците и да си мисля "Всяко зло за добро". Пак стигам до въпроса за доброто и лошото. И как разбирате кой може да ви утеши? Утеха няма, трябва да страдаш. "Цигарите ме утешават,алкохола ми помага.. еди-кой си ще ми даде адекватен съвет..." ти представяш ли си?? Пълните глуопсти брат! Цигарите ти ебават дроба, алкохола те влече яко надолу. Колкото до "еди-кой си" - не мислиш ли че е крайно време да го оставиш на мира?? Какво ще кажеш по тоя въпрос??

Още въпроси, никакъв отговор.

"Защо когато нещо си отива ти се опитваш да го спреш и ако не можеш от болка искаш да умреш?"

Да бе, и аз тфа питам. Приключваш връзка - за кфо ревеш бе? Нали го обичаш - пусни го на свобода, щом му е по-добре. Отново въпроса за доброто и лошото. Нататък.

И какво излиза? Че освен около икономическите интереси a.k.a финикийските знаци a.k.a кинтите света се върти около доброто и лошото, които не могат да бъдат разграничени. Нека дам пример.

Човек убива педофил.
Добре, оня мазен старец е оставил трайна травма в сърцата и умовете на не-малък брой деца. Приемам това за лошо.
От друга страна първия убива нашия досегашен главен герой-педофила. Да, отървал е света от поредното тъпо копеле,спасил е доста деца. Това е добро. Но за да извърши това добро той е отнел човешки живот - е тфа хубаво ли е? Ми не ...
Пак стигам до извода че всеки потенциален добър е извършил нещо лошо.

И пак не получавам отговори на останалите въпроси ...

Няма коментари:

Публикуване на коментар